Vind jij mij mooi?

Ik heb twee primula’s gekocht, om de komst van de lente een beetje te forceren. Ze staan in ons stadstuintje te pronken: een roze en een paarse.
‘Mooie bloemetjes, hè?’ vraag ik aan kleinzoon. Hij knikt en bestudeert de primula’s.
‘Ik vind deze de mooiste’, zegt hij beslist. Hij wijst de roze aan.
Maar dan komt er een zorgelijk trekje op zijn gezicht. Hij kijkt nadenkend naar de paarse bloem.
‘Vind jij dan die de mooiste, oma?’ vraagt hij.
Ik knik gul. ‘Ja hoor, ik vind die paarse de mooiste.’
Zijn gezichtje klaart op en hij huppelt weg, zijn bal achterna.
Ook bloemen willen mooi gevonden worden. Ook bloemen kunnen zielig zijn.
Maar niet met kleinzoon in de buurt.

Kolet

Geef een reactie

